Dodaj produkt

Wyszukiwarka produktów
Fundusze unijne dla oświaty

Zresetuj filtry
  • wszystkie obszary
  • Zarządzanie i nadzór
  • Rozwój szkół
  • Uczenie się przez całe życie
  • Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
  • Egzaminy zewnętrzne
  • Wszystkie etapy
  • Wychowanie Przedszkolne
  • Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
  • Szkoła Podstawowa klasy IV-VI
  • Gimnazjum
  • Szkoły Ponadgimnazjalne
  • Kształcenie zawodowe
  • wszystkie przedmioty
  • Wychowanie przedszkolne
  • Nauczanie zintegrowane I-III
  • Edukacja matematyczna + Matematyka
  • Edukacja muzyczna + Muzyka + Historia muzyki
  • Edukacja plastyczna + Plastyka
  • Edukacja polonistyczna + Język polski
  • Edukacja przyrodnicza + Przyroda + Biologia
  • Edukacja społeczna + Godzina wychowawcza + Historia i społeczeństwo + Wychowanie do życia w rodzinie + Wiedza o społeczeństwie
  • Etyka + Filozofia
  • Inne
  • Język mniejszości narodowej lub etnicznej + język regionalny – język kaszubski
  • Język obcy nowożytny
  • Religia
  • Wychowanie fizyczne
  • Zajęcia komputerowe + Informatyka
  • Zajęcia techniczne
  • Chemia
  • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Fizyka
  • Geografia
  • Historia
  • Zajęcia artystyczne
  • Ekonomia w praktyce + Podstawy przedsiębiorczości
  • Historia sztuki + Wiedza o kulturze
  • Język łaciński i kultura antyczna
  • Przedmioty zawodowe
  • Doskonalenie nauczycieli
  • wszystkie produkty
  • Multimedia
  • Nauczyciel w szkole
  • Pakiety edukacyjne
  • Podręczniki / Poradniki
  • Programy nauczania
  • Raporty / Sprawozdania
  • Testy / Sprawdziany
  • Badania
  • Platformy internetowe i szkolenia e-learningowe
  • Inne
-
  • od najnowszych
  • od najstarszych
  • od najczęściej pobieranych
  • od narzadziej pobieranych
  • od najlepiej ocenianych
  • od najgorzej ocenianych
29 Wyników
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Metale i ich właściwości

aut. Tomasz Włodarczyk , 2011
1
850
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Szkoły Ponadgimnazjalne
/Chemia

Katalog ćwiczeń laboratoryjnych. Wykazy sprzetu i odczynników. Szkoła ponadgimnazjalna. Zakres ...

aut. Barbara Pezler , 2013
1
1499
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Dlaczego zachodzące słońce ma barwę czerwoną?

aut. waldemar krawiec , 2012
1
493
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Czym wyczyścić sczerniałą broszkę miedzianą?

aut. waldemar krawiec , 2011
1
429
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Czy bańki mydlane mogą polecieć do nieba?

aut. waldemar krawiec , 2011
1
877
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjalne 1
/Chemia

Propozycja zasad współpracy CCKP (na bazie Instytutu Chemii UPH w Siedlcach) ze szkołami ponadg...

aut. Barbara Pezler , 2013
1
346
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Co ma wspólnego bagno z kuchnią gazową?

aut. waldemar krawiec , 2013
1
651
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Jak udowodnić istnienie cząstek?

aut. Tomasz Włodarczyk , 2011
2
1842
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Czy z cukrów można otrzymać bombki choinkowe?

aut. waldemar krawiec , 2013
1
692
WsteczPokaż więcej
Wróć na górę
KontaktRegulamin
Serwis używa cookies
Wynik 10 z 29
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Metale i ich właściwości

aut. Tomasz Włodarczyk , 2011
Scenariusz powstał w ramach realizacji projektu "Uczeń on-line". Autorem scenariusza jest opiekun koła naukowego o profilu biologiczno-chemicznym. Cele ogólne zajęć: umiejętność wyciągania wniosków z doświadczeń i obserwacji; umiejętność korzystania ze źródeł, w tym wyszukiwania i interpretacji informacji; dbałość o BHP podczas pracy z substancjami chemicznymi; kształtowanie umiejętności właściwej współpracy w zespole; doskonalenie umiejętności korzystania z multimediów. Cele szczegółowe: poznanie właściwości fizycznych i chemicznych metali; umiejętność wykazania różnic w reaktywności metali; utrwalenie budowy atomu; poznanie znaczenia metali w życiu człowieka.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Uczeń online

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-154/09-00

Wynik 11 z 29
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Szkoły Ponadgimnazjalne
/Chemia

Katalog ćwiczeń laboratoryjnych. Wykazy sprzetu i odczynników. Szkoła ponadgimnazjalna. Zakres podstawowy

aut. Barbara Pezler , 2013
Katalog zajęć praktycznych dla nowej podstawy programowej (zakres podstawowy) w formie skryptu zawierającego instrukcje do ćwiczeń pogrupowanych w 7 bloków tematycznych (43 doświadczenia), wykazy szkła, sprzętu laboratoryjnego oraz odczynników koniecznych do wykonania eksperymentów w ramach danego bloku oraz informacje dotyczące bezpieczeństwa podczas zajęć w laboratorium CCKP (Regulamin pracowni chemicznej, przepisy BHP, informacje o substancjach niebezpiecznych). Katalogi przeznaczone są dla nauczycieli chemii oraz personelu CCKP. Informacje zawarte w katalogach pozwalają nauczycielom dokonać wyboru bloku tematycznego, a także odpowiednio przygotować uczniów do zajęć w laboratorium. Dla personelu CCKP katalogi są źródłem informacji, w jaki sposób zorganizować zajęcia w laboratorium, aby uczniowie mogli przeprowadzić wszystkie doświadczenia przewidziane do realizacji w danym bloku tematycznym.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Chemia - wiem, umiem, rozumiem

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-081/10-00

Wynik 12 z 29
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Dlaczego zachodzące słońce ma barwę czerwoną?

aut. waldemar krawiec , 2012
Opracowane doświadczenie to świetny pomysł na naukowe wytłumaczenie zmiany koloru słońca w ciągu dnia - zjawiska znanego wszystkim z codziennego życia. Pokazuje, jak fizyka i chemia tłumaczy świat nas otaczający i odnosi się do podstawy programowej: Chemia: 5. Woda i roztwory wodne. Uczeń: 2) opisuje budowę cząsteczki wody; wyjaśnia, dlaczego woda dla jednych substancji jest rozpuszczalnikiem, a dla innych nie; podaje przykłady substancji, które rozpuszczają się w wodzie, tworząc roztwory właściwe; podaje przykłady substancji, które nie rozpuszczają się w wodzie, tworząc koloidy i zawiesiny. Fizyka – cele kształcenia – wymagania ogólne: II. Przeprowadzanie doświadczeń i wyciąganie wniosków z otrzymanych wyników. III. Wskazywanie w otaczającej rzeczywistości przykładów zjawisk opisywanych za pomocą poznanych praw i zależności fizycznych.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00

Wynik 13 z 29
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Czym wyczyścić sczerniałą broszkę miedzianą?

aut. waldemar krawiec , 2011
To ciekawe doświadczenie pokazuje, jak tlenki metali, w tym przypadku miedzi, powstałe w wyniku podgrzania metalu, reagują z powietrzem, wodą i alkoholem. Scenariusz lekcji nawiązuje do podstawy programowej: 3. Reakcje chemiczne. Uczeń: 1) opisuje różnice w przebiegu zjawiska fizycznego i reakcji chemicznej; podaje przykłady zjawisk fizycznych i reakcji chemicznych zachodzących w otoczeniu człowieka; planuje i wykonuje doświadczenia ilustrujące zjawisko fizyczne i reakcję chemiczną; 2) opisuje, na czym polega reakcja syntezy, analizy i wymiany; podaje przykłady różnych typów reakcji i zapisuje odpowiednie równania; wskazuje substraty i produkty; dobiera współczynniki w równaniach reakcji chemicznych; obserwuje doświadczenia ilustrujące typy reakcji i formułuje wnioski.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00

Wynik 14 z 29
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Czy bańki mydlane mogą polecieć do nieba?

aut. waldemar krawiec , 2011
Dzięki zaproponowanemu doświadczeniu uczniowie mogą naocznie przekonać się, że różne gazy (powietrze, wodór, ditlenek węgla) mają różną gęstość. Scenariusz nawiązuje do podstawy programowej: 4. Powietrze i inne gazy. Uczeń: 2) opisuje właściwości fizyczne i chemiczne azotu, tlenu, wodoru, tlenku węgla (IV); odczytuje z układu okresowego pierwiastków i innych źródeł wiedzy informacje o azocie, tlenie i wodorze; planuje i wykonuje doświadczenia dotyczące badania właściwości wymienionych gazów.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00

Wynik 15 z 29
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjalne 1
/Chemia

Propozycja zasad współpracy CCKP (na bazie Instytutu Chemii UPH w Siedlcach) ze szkołami ponadgimnazjalnymi i gimnazjami w zakresie prowadzenia nauczania praktycznego z chemii

aut. Barbara Pezler , 2013
Dokument zawiera opis procedury nawiązywania współpracy Centrum Chemicznego Kształcenia Praktycznego ze szkołami oraz wzór umowy zawieranej między szkołą, a UPH w Siedlcach, określającej warunki korzystania przez uczniów i nauczycieli szkoły z usług CCKP oraz wzajemne obowiązki obydwu stron, wynikające z działalności w ramach CCKP.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Chemia - wiem, umiem, rozumiem

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-081/10-00

Wynik 16 z 29
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Co ma wspólnego bagno z kuchnią gazową?

aut. waldemar krawiec , 2013
Kiedy jesteśmy nad brzegiem bagna i wbijemy w muliste dno patyk zauważymy, że wydostają się z niego pęcherzyki gazu. Jeśli zbliżymy do tego gazu zapalniczkę lub zapałkę zobaczymy, że płomień staje się większy. Zaproponowana lekcja z pytaniem problemowym oraz doświadczenie przygotowane do niej, mają wyjaśnić co to za gaz. Zajęcia przygotowane są w oparciu o podstawę programową: 8. Węgiel i jego związki z wodorem. Uczeń: 1) wymienia naturalne źródła węglowodorów; 2) definiuje pojęcia: węglowodory nasycone i nienasycone; 4) obserwuje i opisuje właściwości fizyczne i chemiczne (reakcje spalania) alkanów na przy kładzie metanu i etanu.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00

Wynik 17 z 29
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Jak udowodnić istnienie cząstek?

aut. Tomasz Włodarczyk , 2011
Scenariusz powstał w ramach realizacji projektu "Uczeń on-line". Autorem scenariusza jest opiekun koła naukowego o profilu biologiczno-chemicznym. Cel ogólny zajęć: zapoznanie uczniów ze zjawiskami potwierdzającymi ziarnistą budowę materii, kształcenie umiejętności wykorzystywania różnych źródeł wiedzy oraz umiejętności pracy w grupie. Uczeń po zajęciach wie: jak zbudowana jest materia, co to jest dyfuzja oraz w jakim stanie skupienia i w jakiej temperaturze dyfuzja zachodzi najszybciej, a kiedy najwolniej, co to jest osmoza, na czym polega rozpuszczanie i kontrakcja objętości. Uczeń po zajęciach umie: wymienić zjawiska potwierdzające ziarnistą budowę materii, wyjaśnić na czym polegają te zjawiska, wymienić przykłady dyfuzji i osmozy w najbliższym otoczeniu.
Jak udowodnić istnien...
Jak udowodnić istnien...
Oceń produkt

Nazwa projektu: Uczeń online

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-154/09-00

Wynik 18 z 29
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Chemia

Czy z cukrów można otrzymać bombki choinkowe?

aut. waldemar krawiec , 2013
Przeglądając się w lustrze nawet nie zdajemy sobie sprawy, w jaki sposób ono powstało, a sam proces nie jest skomplikowany. Doświadczenie uczniów pokazuje nam, jak łatwo wykonać „lustro w probówce”, a tak upiększone probówki można wykorzystać chociażby jako ozdoby choinkowe. Zaprezentowane doświadczenie przygotowane zostało w oparciu o podstawę programową: 9. Pochodne węglowodorów. Substancje chemiczne o znaczeniu biologicznym. Uczeń: 14) wymienia pierwiastki, których atomy wchodzą w skład cząsteczek cukrów; dokonuje podziału cukrów na proste i złożone; 15) podaje wzór sumaryczny glukozy i fruktozy; bada i opisuje właściwości fizyczne glukozy; wskazuje na jej zastosowania; 16) podaje wzór sumaryczny sacharozy; bada i opisuje właściwości fizyczne sacharozy; wskazuje na jej zastosowania; zapisuje równanie reakcji sacharozy z wodą (za pomocą wzorów sumarycznych).
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00