Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III,
Szkoła Podstawowa klasy IV-VI,
Gimnazjum,
Szkoły Ponadgimnazjalne
3
/Doskonalenie nauczycieli
Badanie systemu pracy z uczniem zdolnym
aut. EFS
,
2011
W polityce prowadzonej przez większość krajów europejskich w ostatnich latach dostrzega się tendencje związane z działaniami na rzecz osób zdolnych i wybitnie uzdolnionych. Uzasadnieniem tego rodzaju polityki jest teza, że niewykorzystywanie zdolności i talentów dzieci i młodzieży prowadzi do marnowania intelektualnych zasobów społecznych każdego kraju. Cele praktyczne związane z realizacją podjętych badań dotyczyły poznania systemów pracy z uczniem zdolnym w wybranych krajach Europy (przeprowadzono je w Austrii, Czechach, Finlandii, Niemczech i Wielkiej Brytanii). W analizach zwrócono uwagę na wszelkie formy działań, ze szczególnym naciskiem na rozwiązania innowacyjne, wzorcowe, efektywne, które ewentualnie mogłyby zostać zaimplementowane na gruncie polskim.
Nazwa projektu: Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym
Strona www projektu: http://www.ore.edu.pl/
Opis projektu: Celem strategicznym projektu było opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym. Służyło temu m.in. wprowadzenie zmian legislacyjnych, jak również pogłębiona analiza obecnie istniejącego systemu, w tym dotycząca organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. W ramach projektu organizowano wsparcie dla osób zaangażowanych w proces rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży, których zadaniem jest właściwe identyfikowanie uzdolnień i tworzenie odpowiednich warunków do ich kształtowania. Prowadzone były ponadto liczne działania, mające na celu uwrażliwienie szerokiego grona osób na specjalne potrzeby edukacyjne dzieci szczególnie uzdolnionych.
Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.03-00-001/10