Dodaj produkt

Wyszukiwarka produktów
Fundusze unijne dla oświaty

Zresetuj filtry
  • wszystkie obszary
  • Zarządzanie i nadzór
  • Rozwój szkół
  • Uczenie się przez całe życie
  • Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
  • Egzaminy zewnętrzne
  • Wszystkie etapy
  • Wychowanie Przedszkolne
  • Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
  • Szkoła Podstawowa klasy IV-VI
  • Gimnazjum
  • Szkoły Ponadgimnazjalne
  • Kształcenie zawodowe
  • wszystkie przedmioty
  • Etyka
  • Godzina wychowawcza
  • Inne
  • Język mniejszości narodowej lub etnicznej
  • Język obcy nowożytny
  • Język regionalny - język kaszubski
  • Religia
  • Wychowanie fizyczne
  • Język polski
  • Matematyka
  • Muzyka
  • Plastyka
  • Wychowanie do życia w rodzinie
  • Biologia
  • Chemia
  • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Fizyka
  • Geografia
  • Historia
  • Informatyka
  • Wiedza o społeczeństwie
  • Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
  • Zajęcia techniczne (przedmiot uzupełniający)
  • Doskonalenie nauczycieli
  • wszystkie produkty
  • Multimedia
  • Nauczyciel w szkole
  • Pakiety edukacyjne
  • Podręczniki / Poradniki
  • Programy nauczania
  • Raporty / Sprawozdania
  • Testy / Sprawdziany
  • Badania
  • Platformy internetowe i szkolenia e-learningowe
  • Inne
-
  • od najnowszych
  • od najstarszych
  • od najczęściej pobieranych
  • od narzadziej pobieranych
  • od najlepiej ocenianych
  • od najgorzej ocenianych
16 Wyników
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Czy nasze drugie śniadanie jest dobre dla naszego organizmu?

aut. waldemar krawiec , 2011
1
481
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Jakie barwniki występują w liściu?

aut. waldemar krawiec , 2012
1
510
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Jaki kolor i kształt widzisz?

aut. waldemar krawiec , 2013
1
844
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III, Szkoła Podstawowa klasy IV-VI, Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjalne 3
/Przyroda

Wycieczka jako forma nauczania przedmiotów przyrodniczych

aut. EFS , 2014
1
673
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Jak reagują dżdżownice na wybrane bodźce chemiczne?

aut. waldemar krawiec , 2012
1
867
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Bioindykatory - żywe papierki wskaźnikowe. Przykłady roślin i zwierząt będących bioindyk...

aut. Tomasz Włodarczyk , 2012
1
2842
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Izolacja barwników roślinnych

aut. Tomasz Włodarczyk , 2011
2
35640
WsteczPokaż więcej
Wróć na górę
KontaktRegulamin
Serwis używa cookies
Wynik 10 z 16
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Czy nasze drugie śniadanie jest dobre dla naszego organizmu?

aut. waldemar krawiec , 2011
Pożywienie jest bardzo ważnym elementem naszego życia, nieracjonalne odżywianie może stać się przyczyną problemów zdrowotnych w dalszym życiu uczniów. Na pewno przekonanie się „na własne oczy” co spożywamy, może pobudzić samoświadomość codziennych wyborów żywieniowych. Przy okazji uczniowie poświęcą trochę czasu na pracę z wagą analityczną, arkuszem excela i kalkulatorem. Scenariusz lekcji nawiązuje do podstawy programowej: 3. Układ pokarmowy i odżywianie się. Uczeń: 2) przedstawia źródła i wyjaśnia znaczenie składników pokarmowych (białka, tłuszcze, węglowodany, sole mineralne, woda) dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu; 3) przedstawia rolę i skutki niedoboru niektórych witamin (A, C, B6, B12, kwasu foliowego, D), składników mineralnych (Mg, Fe, Ca) i aminokwasów egzogennych w organizmie.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00

Wynik 11 z 16
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Jakie barwniki występują w liściu?

aut. waldemar krawiec , 2012
Uczniowie na własne oczy przekonują się, iż mimo, że liście roślin są zielone, to występują w nich również inne barwniki roślinne. Efekt rozdziału, który zobaczą na bibule na zawsze zapadnie im w pamięć. Dzięki tej aktywności dużo łatwiej nauczą się, iż karotenoidy są pomarańczowe a ksantofile żółte.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00

Wynik 12 z 16
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Jaki kolor i kształt widzisz?

aut. waldemar krawiec , 2013
Czy obraz widziany przez oczy zawsze jest realny? Okazuje się, że ludzkie oko nie jest idealną maszyną, która zawsze wiernie odwzorowuje obraz rzeczywisty. Proste doświadczenie udowadnia, że czopki znajdujące się w oku nie zawsze reagują adekwatnie na odbierane bodźce. Doświadczenie proste i dla uczniów spektakularne. Scenariusz lekcji nawiązuje do podstawy programowej: 9. Narządy zmysłów. Uczeń: 1. przedstawia budowę oka i ucha oraz wyjaśnia sposób ich działania; 2. przedstawia rolę zmysłu równowagi.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00

Wynik 13 z 16
×
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III, Szkoła Podstawowa klasy IV-VI, Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjalne 3
/Przyroda

Wycieczka jako forma nauczania przedmiotów przyrodniczych

aut. EFS , 2014
Propozycja planu działania sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół

Strona www projektu: http://www.ore.edu.pl/

Opis projektu: Celem projektu "System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół" jest poprawa jakości systemu doskonalenia nauczycieli, spójnego z rozwojem szkół. Zgodnie z rekomendacjami przedstawionymi przez ekspertów nowoczesny system wspomagania rozwoju oświaty w Polsce powinien być nakierowany na pracę ze szkołą, służyć wspieraniu jej w wykonywaniu zadań nakładanych przez państwo, jak również wspomagać w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.01-00-002/10

Wynik 14 z 16
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Jak reagują dżdżownice na wybrane bodźce chemiczne?

aut. waldemar krawiec , 2012
Proste eksperymenty, które można wykonać z organizmami żywymi, nie czyniąc im krzywdy, są zawsze godne polecenia. Uczeń uczy się, jak należy obchodzić się z żywym obiektem badań, ma z nim bezpośredni kontakt. Przekonuje się, iż reakcja na bodźce jest warunkiem przetrwania zwierząt w środowisku i nie muszą one wcale mieć skomplikowanych narządów zmysłów, by na nie reagować. Scenariusz lekcji nawiązuje do podstawy programowej: III. Systematyka – zasady klasyfikacji, sposoby identyfikacji i przegląd różnorodności organizmów. Uczeń: 4. podaje znaczenie czynności życiowych organizmu (jednokomórkowego i wielokomórkowego): odżywiania, oddychania, wydalania, ruchu, reakcji na bodźce, rozmnażania, wzrostu i rozwoju; 9. wymienia cechy umożliwiające zaklasyfikowanie organizmu do (...) pierścienic, (...) oraz identyfikuje nieznany organizm jako przedstawiciela jednej z wymienionych grup na podstawie obecności tych cech.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00

Wynik 15 z 16
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Bioindykatory - żywe papierki wskaźnikowe. Przykłady roślin i zwierząt będących bioindykatorami środowiskowymi. Określanie stanu środowiska na podstawie obecności wybranych gatunków

aut. Tomasz Włodarczyk , 2012
Scenariusz powstał w ramach realizacji projektu "Uczeń online". Cele ogólne zajęć: poznanie sposobów określania stopnia skażenia środowiska na podstawie obecności organizmów roślin i zwierząt, zapoznanie ze skalą porostową, zaznajomienie ze środowiskiem życia porostów oraz ich wrażliwością na zanieczyszczenie powietrza tlenkami siarki. Cele szczegółowe: umiejętność wskazania charakterystycznych cechy porostów, umiejętność rozpoznawania formy plechy porostowej, umiejętność wykorzystania bioindykatorów w terenowej ocenie stopnia zanieczyszczenia środowiska, umiejętność praktycznego zastosowania skali porostowej, rozumienie współzależności pomiędzy organizmem, a środowiskiem życia, umiejętność analizy wyników przeprowadzonych obserwacji terenowych, umiejętność pracy z kluczem do oznaczania porostów, umiejętność wyszukiwania gatunków wskaźnikowych w terenie w okolicy Okonka, umiejętność prezentacji wniosków.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Uczeń online

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-154/09-00

Wynik 16 z 16
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Izolacja barwników roślinnych

aut. Tomasz Włodarczyk , 2011
Scenariusz powstał w ramach realizacji projektu "Uczeń on-line". Autorem scenariusza jest opiekun koła naukowego o profilu biologiczno-chemicznym. Cel główny zajęć: uświadomienie uczniom, że w roślinach występują różne barwniki, sposoby izolacji barwników oraz badanie ich właściwości. Cele szczegółowe: uczeń potrafi wyizolować chlorofil, antocyjany oraz betaninę, wie , że w liściu występują inne barwniki poza chlorofilem: karoteny i ksantofile; wie na czym polega chromatografia i potrafi ją przeprowadzić; wie jaką rolę spełnia chlorofil w liściach; wie dlaczego jesienią liście się przebarwiają; wie jakie inne barwniki występują w roślinach i jakie jest ich znaczenie; wie od czego zależy barwa kwiatów i owoców w których występują antocyjany; wie, że w burakach występuje inny barwnik niż w kapuście.
Kolorowy świat rośl...
Izolacja barwników r...
Oceń produkt

Nazwa projektu: Uczeń online

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-154/09-00