Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III,
Szkoła Podstawowa klasy IV-VI,
Gimnazjum,
Szkoły Ponadgimnazjalne
3
/Doskonalenie nauczycieli
Raport z badań systemu akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli
aut. EFS
,
2011
Akredytacja jest jednym z zewnętrznych sposobów weryfikowania i zapewnienia jakości procesu doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz mierzenia jego efektów. Jeśli placówka ubiega się o akredytację, to jest to równoznaczne z zainteresowaniem jej kadr jak najwyższą jakością procesu edukacyjnego, który jest przez nią oferowany i w niej realizowany. Uzyskanie zatem zewnętrznej akredytacji stanowi potwierdzenie, że placówka spełnia ustalone w systemie oświatowym wymagania i obowiązujące kryteria jakości. Akredytacja powinna być ukoronowaniem procedur ewaluacyjnych, stosowanych w tych placówkach doskonalenia nauczycieli, które mają poczucie obowiązku rozliczania się ze swoich zobowiązań zawartych nie tylko w odpowiednich normach prawa oświatowego, ale i w misji tej instytucji.
Nazwa projektu: System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół
Strona www projektu: http://www.ore.edu.pl/
Opis projektu: Celem projektu "System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół" jest poprawa jakości systemu doskonalenia nauczycieli, spójnego z rozwojem szkół. Zgodnie z rekomendacjami przedstawionymi przez ekspertów nowoczesny system wspomagania rozwoju oświaty w Polsce powinien być nakierowany na pracę ze szkołą, służyć wspieraniu jej w wykonywaniu zadań nakładanych przez państwo, jak również wspomagać w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.01-00-002/10