Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III,
Szkoła Podstawowa klasy IV-VI,
Gimnazjum,
Szkoły Ponadgimnazjalne,
Kształcenie zawodowe
4
/Nauczanie zintegrowane I-III
Nauczanie zintegrowane I-III,
Edukacja matematyczna,
Edukacja przyrodnicza,
Matematyka,
Przyroda,
Biologia,
Fizyka,
Geografia,
Przyroda (przedmiot uzupełniający)
8
Jak zainteresować uczniów astronomią w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej?
aut. EFS
,
2012
Zaczynając od dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, kierujemy na właściwe dla tego wieku sposoby uczenia się i zdobywania wiedzy. Dla tej grupy zamieszczamy propozycje zabaw, lektur i gier dostosowane do tego etapu rozwoju dzieci. Kolejne rozdziały są poświęcone pracy ze starszymi dziećmi i młodzieżą według ich aktywności. Wymienione są pozycje z literatury pięknej odnoszące się do astronomii. Mamy nadzieję, że mogą one zachęcić nauczycieli i uczniów do własnych poszukiwań w świecie literatury, a także obserwacji piękna natury. Zwracamy uwagę nauczycieli na zawartość treści astronomicznych w podstawie programowej kształcenia ogólnego na różnych etapach edukacji, w programach nauczania przyrody, fizyki i geografii. Zebrane informacje pomogą przy planowaniu zajęć i tworzeniu własnych programów rozwijających zainteresowania uczniów astronomią.
Nazwa projektu: Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym
Strona www projektu: http://www.ore.edu.pl/
Opis projektu: Celem strategicznym projektu było opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym. Służyło temu m.in. wprowadzenie zmian legislacyjnych, jak również pogłębiona analiza obecnie istniejącego systemu, w tym dotycząca organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. W ramach projektu organizowano wsparcie dla osób zaangażowanych w proces rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży, których zadaniem jest właściwe identyfikowanie uzdolnień i tworzenie odpowiednich warunków do ich kształtowania. Prowadzone były ponadto liczne działania, mające na celu uwrażliwienie szerokiego grona osób na specjalne potrzeby edukacyjne dzieci szczególnie uzdolnionych.
Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.03-00-001/10