Dodaj produkt

Wyszukiwarka produktów
Fundusze unijne dla oświaty

Zresetuj filtry
  • wszystkie obszary
  • Zarządzanie i nadzór
  • Rozwój szkół
  • Uczenie się przez całe życie
  • Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
  • Egzaminy zewnętrzne
  • Wszystkie etapy
  • Wychowanie Przedszkolne
  • Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
  • Szkoła Podstawowa klasy IV-VI
  • Gimnazjum
  • Szkoły Ponadgimnazjalne
  • Kształcenie zawodowe
  • wszystkie przedmioty
  • Etyka
  • Godzina wychowawcza
  • Inne
  • Język mniejszości narodowej lub etnicznej
  • Język obcy nowożytny
  • Język regionalny - język kaszubski
  • Religia
  • Wychowanie fizyczne
  • Język polski
  • Matematyka
  • Muzyka
  • Plastyka
  • Wychowanie do życia w rodzinie
  • Biologia
  • Chemia
  • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Fizyka
  • Geografia
  • Historia
  • Informatyka
  • Wiedza o społeczeństwie
  • Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
  • Zajęcia techniczne (przedmiot uzupełniający)
  • Doskonalenie nauczycieli
  • wszystkie produkty
  • Multimedia
  • Nauczyciel w szkole
  • Pakiety edukacyjne
  • Podręczniki / Poradniki
  • Programy nauczania
  • Raporty / Sprawozdania
  • Testy / Sprawdziany
  • Badania
  • Platformy internetowe i szkolenia e-learningowe
  • Inne
-
  • od najnowszych
  • od najstarszych
  • od najczęściej pobieranych
  • od narzadziej pobieranych
  • od najlepiej ocenianych
  • od najgorzej ocenianych
27 Wyników
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Bioindykatory - żywe papierki wskaźnikowe. Przykłady roślin i zwierząt będących bioindykatorami...

aut. Tomasz Włodarczyk , 2012
1
2555
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjalne 1
/Biologia

Co robią dżdżownice w glebie?

aut. waldemar krawiec , 2012
1
1104
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Izolacja barwników roślinnych

aut. Tomasz Włodarczyk , 2011
2
32801
Zarządzanie i nadzór
/Gimnazjum
/Biologia

Analiza podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem realizacji obowiązku nau...

aut. EFS , 2014
1
421
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Obóz naukowy - biologia

aut. Aleksandra Kaczmarek , 2009
1
1137
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III, Szkoła Podstawowa klasy IV-VI, Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjalne, Kształcenie zawodowe 4
/Nauczanie zintegrowane I-III Nauczanie zintegrowane I-III, Edukacja matematyczna, Edukacja przyrodnicza, Matematyka, Przyroda, Biologia, Fizyka, Geografia, Przyroda (przedmiot uzupełniający) 8

Jak zainteresować uczniów astronomią w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej...

aut. EFS , 2012
1
768
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Powodzie. Brak wody pitnej na świecie

aut. Tomasz Włodarczyk , 2011
1
451
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Scenariusz lekcji - Organy roślin a warunki środowiska

aut. waldemar krawiec , 2011
1
1040
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Czy nasze drugie śniadanie jest dobre dla naszego organizmu?

aut. waldemar krawiec , 2011
1
443
WsteczPokaż więcej
Wróć na górę
KontaktRegulamin
Serwis używa cookies
Wynik 1 z 27
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Bioindykatory - żywe papierki wskaźnikowe. Przykłady roślin i zwierząt będących bioindykatorami środowiskowymi. Określanie stanu środowiska na podstawie obecności wybranych gatunków

aut. Tomasz Włodarczyk , 2012
Scenariusz powstał w ramach realizacji projektu "Uczeń online". Cele ogólne zajęć: poznanie sposobów określania stopnia skażenia środowiska na podstawie obecności organizmów roślin i zwierząt, zapoznanie ze skalą porostową, zaznajomienie ze środowiskiem życia porostów oraz ich wrażliwością na zanieczyszczenie powietrza tlenkami siarki. Cele szczegółowe: umiejętność wskazania charakterystycznych cechy porostów, umiejętność rozpoznawania formy plechy porostowej, umiejętność wykorzystania bioindykatorów w terenowej ocenie stopnia zanieczyszczenia środowiska, umiejętność praktycznego zastosowania skali porostowej, rozumienie współzależności pomiędzy organizmem, a środowiskiem życia, umiejętność analizy wyników przeprowadzonych obserwacji terenowych, umiejętność pracy z kluczem do oznaczania porostów, umiejętność wyszukiwania gatunków wskaźnikowych w terenie w okolicy Okonka, umiejętność prezentacji wniosków.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Uczeń online

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-154/09-00

Wynik 2 z 27
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjalne 1
/Biologia

Co robią dżdżownice w glebie?

aut. waldemar krawiec , 2012
Rola gleby i organizmów glebowych jest zazwyczaj niedoceniana. Warto jest uczniom przekazać, że ta cienka warstwa, która pełni kluczową rolę w utrzymaniu życia na Ziemi jest wypełniona organizmami żywymi. Organizmy te podnoszą jakość gleby i wpływają pozytywnie na jej cechy. Proponowane doświadczenie nawiązuje do wymagań ogólnych podstawy programowej: I. Znajomość różnorodności biologicznej i podstawowych procesów biologicznych; II. Znajomość metodyki badań biologicznych; a także do wymagań szczegółowych: III. Systematyka – zasady klasyfikacji, sposoby identyfikacji i przegląd różnorodności organizmów. Uczeń: 11) przedstawia znaczenie poznanych (…) zwierząt w środowisku i dla człowieka.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00

Wynik 3 z 27
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Izolacja barwników roślinnych

aut. Tomasz Włodarczyk , 2011
Scenariusz powstał w ramach realizacji projektu "Uczeń on-line". Autorem scenariusza jest opiekun koła naukowego o profilu biologiczno-chemicznym. Cel główny zajęć: uświadomienie uczniom, że w roślinach występują różne barwniki, sposoby izolacji barwników oraz badanie ich właściwości. Cele szczegółowe: uczeń potrafi wyizolować chlorofil, antocyjany oraz betaninę, wie , że w liściu występują inne barwniki poza chlorofilem: karoteny i ksantofile; wie na czym polega chromatografia i potrafi ją przeprowadzić; wie jaką rolę spełnia chlorofil w liściach; wie dlaczego jesienią liście się przebarwiają; wie jakie inne barwniki występują w roślinach i jakie jest ich znaczenie; wie od czego zależy barwa kwiatów i owoców w których występują antocyjany; wie, że w burakach występuje inny barwnik niż w kapuście.
Kolorowy świat roślin...
Izolacja barwników ro...
Oceń produkt

Nazwa projektu: Uczeń online

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-154/09-00

Wynik 4 z 27
×
Zarządzanie i nadzór
/Gimnazjum
/Biologia

Analiza podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem realizacji obowiązku nauczania metody badań biologicznych. Raport tematyczny z badania

aut. EFS , 2014
Analiza podręczników szkolnych do biologii stosowanych na III etapie edukacyjnym przeprowadzona została pod kątem realizacji obowiązku nauczania metodologii prowadzenia doświadczeń przyrodniczych zapisanego w II celu kształcenia (wymaganiu ogólnym) oraz zgodności ze spisem zalecanych doświadczeń i obserwacji do wykonania przez ucznia. Badanie poszerzono o poszukiwanie w podręcznikach treści, które sprzyjają zwiększaniu zainteresowania naukami przyrodniczymi oraz promują nauczanie poprzez dociekanie naukowe (IBSE). Szczegółowej analizie poddano 10 serii podręczników do biologii dla szkół gimnazjalnych dopuszczonych do użytku szkolnego przez MEN od 2009 roku. Wyniki badania wskazują, że cel kształcenia, jakim jest znajomość metodyki badań biologicznych, realizowany jest w podręcznikach przede wszystkim w postaci rozdziału wstępnego mówiącego o metodzie naukowej.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego

Strona www projektu: http://eduentuzjasci.pl/

Opis projektu: Celem głównym projektu jest wzmocnienie systemu edukacji w zakresie badań edukacyjnych oraz zwiększenie wykorzystywania wyników badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej oraz w zarządzaniu oświatą. Cele szczegółowe: Stworzenie zasobów informacyjnych dla polityki edukacyjnej, w oparciu o interdyscyplinarne badania funkcjonowania podstaw programowych w rzeczywistości szkolnej, badania nad jakością i efektywnością edukacji w obszarze uwarunkowań wewnątrzszkolnych, instytucjonalnych, ekonomicznych oraz w kontekście potrzeb rynku pracy. Monitorowanie systemu edukacji i działalności badawczej w kraju i za granicą w celu doskonalenia polskiego systemu edukacji poprzez inwentaryzację adekwatnych badań krajowych i zagranicznych oraz prowadzenie syntetycznych analiz. Wzmocnienie instytucjonalnego i kadrowego rozwoju badań edukacyjnych poprzez rozwinięcie działań Instytutu Badań Edukacyjnych.

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.01.01-00-002/09

Wynik 5 z 27
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Obóz naukowy - biologia

aut. Aleksandra Kaczmarek , 2009
Scenariusz zajęć z biologii wykorzystane na obozie naukowym
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie - ogólnopolski program rozwoju kompetencji kuczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębioroczości dla uczniów gimnazjów

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-049/08-00

Wynik 6 z 27
×
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III, Szkoła Podstawowa klasy IV-VI, Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjalne, Kształcenie zawodowe 4
/Nauczanie zintegrowane I-III Nauczanie zintegrowane I-III, Edukacja matematyczna, Edukacja przyrodnicza, Matematyka, Przyroda, Biologia, Fizyka, Geografia, Przyroda (przedmiot uzupełniający) 8

Jak zainteresować uczniów astronomią w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej?

aut. EFS , 2012
Zaczynając od dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, kierujemy na właściwe dla tego wieku sposoby uczenia się i zdobywania wiedzy. Dla tej grupy zamieszczamy propozycje zabaw, lektur i gier dostosowane do tego etapu rozwoju dzieci. Kolejne rozdziały są poświęcone pracy ze starszymi dziećmi i młodzieżą według ich aktywności. Wymienione są pozycje z literatury pięknej odnoszące się do astronomii. Mamy nadzieję, że mogą one zachęcić nauczycieli i uczniów do własnych poszukiwań w świecie literatury, a także obserwacji piękna natury. Zwracamy uwagę nauczycieli na zawartość treści astronomicznych w podstawie programowej kształcenia ogólnego na różnych etapach edukacji, w programach nauczania przyrody, fizyki i geografii. Zebrane informacje pomogą przy planowaniu zajęć i tworzeniu własnych programów rozwijających zainteresowania uczniów astronomią.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym

Strona www projektu: http://www.ore.edu.pl/

Opis projektu: Celem strategicznym projektu było opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym. Służyło temu m.in. wprowadzenie zmian legislacyjnych, jak również pogłębiona analiza obecnie istniejącego systemu, w tym dotycząca organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. W ramach projektu organizowano wsparcie dla osób zaangażowanych w proces rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży, których zadaniem jest właściwe identyfikowanie uzdolnień i tworzenie odpowiednich warunków do ich kształtowania. Prowadzone były ponadto liczne działania, mające na celu uwrażliwienie szerokiego grona osób na specjalne potrzeby edukacyjne dzieci szczególnie uzdolnionych.

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.03-00-001/10

Wynik 7 z 27
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Powodzie. Brak wody pitnej na świecie

aut. Tomasz Włodarczyk , 2011
Scenariusz powstał w ramach realizacji projektu "Uczeń online". Autorem scenariusza jest opiekun koła naukowego o profilu biologiczno-chemicznym. Cele zajęć: zainteresowanie uczniów problemem dotyczącym przyczyn występowania powodzi oraz ich skutków; wzbogacenie uczniów w wiedzę z zakresu postępowania w obliczu zagrożenia powodzią; przekonanie o konieczności oszczędzania wody; kształtowanie wrażliwości oraz odpowiedzialnego korzystania z zasobów wody.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Uczeń online

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-154/09-00

Wynik 8 z 27
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Scenariusz lekcji - Organy roślin a warunki środowiska

aut. waldemar krawiec , 2011
Doświadczenie proponowane w scenariuszu jest bliskie każdemu uczniowi. Większość z nich jadła lub robiła sałatki, np. z ogórka. Po wykonaniu obserwacji będą wiedzieli, jakie procesy biologiczne stoją za tym, iż posolony ogórek staje się miękki. Zjawisko osmozy nie będzie miało przed uczniami tajemnic. Scenariusz lekcji nawiązuje do podstawy programowej: II. Budowa i funkcjonowanie komórki. Uczeń: 2) przedstawia podstawowe funkcje poszczególnych elementów komórki; V. Budowa i funkcjonowanie organizmu roślinnego na przykładzie rośliny okrytozalążkowej. Uczeń: 2) identyfikuje(np. na schemacie, fotografii, rysunku lub na podstawie opisu) i opisuje organy rośliny okrytonasiennej (korzeń, pęd, łodyga, kwiat, owoc) oraz przedstawia ich funkcje.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00

Wynik 9 z 27
× Pokaż produkty konkursowe
Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Biologia

Czy nasze drugie śniadanie jest dobre dla naszego organizmu?

aut. waldemar krawiec , 2011
Pożywienie jest bardzo ważnym elementem naszego życia, nieracjonalne odżywianie może stać się przyczyną problemów zdrowotnych w dalszym życiu uczniów. Na pewno przekonanie się „na własne oczy” co spożywamy, może pobudzić samoświadomość codziennych wyborów żywieniowych. Przy okazji uczniowie poświęcą trochę czasu na pracę z wagą analityczną, arkuszem excela i kalkulatorem. Scenariusz lekcji nawiązuje do podstawy programowej: 3. Układ pokarmowy i odżywianie się. Uczeń: 2) przedstawia źródła i wyjaśnia znaczenie składników pokarmowych (białka, tłuszcze, węglowodany, sole mineralne, woda) dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu; 3) przedstawia rolę i skutki niedoboru niektórych witamin (A, C, B6, B12, kwasu foliowego, D), składników mineralnych (Mg, Fe, Ca) i aminokwasów egzogennych w organizmie.
POBIERZ
Oceń produkt

Nazwa projektu: Akademia uczniowska

Strona www projektu:

Opis projektu:

Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-105/09-00