Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III,
Szkoła Podstawowa klasy IV-VI,
Gimnazjum
2
/Muzyka
Terapia muzyką, ruchem i mową dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym wg koncepcji Karola Orffa
aut. Katarzyna Mielnik
,
2010
Program: „Terapia muzyką, ruchem i mową dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym wg koncepcji C.Orffa” zawiera innowacyjne rozwiązania w dziedzinie usprawniania funkcji poznawczych ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym. Realizacja zajęć wg wytycznych, zawartych w tym programie stanowi szansę wspomagania rozwoju emocjonalnego, społecznego, poznawczego
i ruchowego tych uczniów, którzy mają utrudniony dostęp do innowacyjnych programów nauczania z elementami diagnozy i terapii ze względu na miejsce zamieszkania, trudną sytuację materialną oraz niską świadomość rodziców o potrzebie korzystania z nowoczesnych metod. Program podpowiada, jak organizować zajęcia terapeutyczne metodą C.Orffa. Opisuje w sposób szczegółowy metody, formy i techniki pracy zwracając szczególną uwagę na śpiew, grę na instrumentach, ruch przy muzyce, tworzenie i słuchanie muzyki, a także zabawy rytmiczne.