Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Szkoła Podstawowa klasy IV-VI
Szkoła Podstawowa klasy IV-VI,
Gimnazjum,
Szkoły Ponadgimnazjalne
2
/Historia i społeczeństwo
Historia i społeczeństwo,
Historia,
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający),
Historia muzyki,
Historia sztuki,
Doskonalenie nauczycieli
5
Jak rozwijać zainteresowania historyczne i zdolności uczniów z historii?
aut. EFS
,
2012
Umiejętności świadczące o posiadaniu przez ucznia predyspozycji historycznych:
• zauważanie i formułowanie problemów, których nie dostrzegają inni uczniowie
• dostrzeganie wielu rozwiązań tego samego problemu
• formułowanie hipotez
•dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych i czasowo-przestrzennych
Nazwa projektu: Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym
Strona www projektu: http://www.ore.edu.pl/
Opis projektu: Celem strategicznym projektu było opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym. Służyło temu m.in. wprowadzenie zmian legislacyjnych, jak również pogłębiona analiza obecnie istniejącego systemu, w tym dotycząca organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. W ramach projektu organizowano wsparcie dla osób zaangażowanych w proces rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży, których zadaniem jest właściwe identyfikowanie uzdolnień i tworzenie odpowiednich warunków do ich kształtowania. Prowadzone były ponadto liczne działania, mające na celu uwrażliwienie szerokiego grona osób na specjalne potrzeby edukacyjne dzieci szczególnie uzdolnionych.
Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.03-00-001/10