Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III,
Szkoła Podstawowa klasy IV-VI,
Gimnazjum,
Szkoły Ponadgimnazjalne
3
/Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
Praca z uczniem zdolnym na zajęciach z przedmiotów artystycznych. Poradnik dla nauczycieli
aut. EFS
,
2014
Kultura i sztuka są nieodzownymi elementami rozwoju ludzkości – społeczeństw i jednostek. Współczesna edukacja artystyczna jest realizowana w formie kilku aktywności. W podstawie programowej określono je następująco: percepcja i recepcja sztuki oraz ekspresja przez sztukę. Podczas
właściwie prowadzonych zajęć plastycznych i muzycznych rozwijany jest potencjał twórczy uczniów, wrażliwość percepcyjna, umiejętność wyrażania swoich uczuć i emocji. Dzieci od najmłodszych lat poznają różnorodne konteksty kulturowe swojego rejonu, kraju, Europy, świata.
Nazwa projektu: Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym
Strona www projektu: http://www.ore.edu.pl/
Opis projektu: Celem strategicznym projektu było opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym. Służyło temu m.in. wprowadzenie zmian legislacyjnych, jak również pogłębiona analiza obecnie istniejącego systemu, w tym dotycząca organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. W ramach projektu organizowano wsparcie dla osób zaangażowanych w proces rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży, których zadaniem jest właściwe identyfikowanie uzdolnień i tworzenie odpowiednich warunków do ich kształtowania. Prowadzone były ponadto liczne działania, mające na celu uwrażliwienie szerokiego grona osób na specjalne potrzeby edukacyjne dzieci szczególnie uzdolnionych.
Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.03-00-001/10