Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III,
Szkoła Podstawowa klasy IV-VI,
Gimnazjum,
Szkoły Ponadgimnazjalne
3
/Doskonalenie nauczycieli
Rozpoznać, wspierać, rozwijać. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna i szkoła a uczeń zdolny
aut. EFS
,
2014
Publikacja, którą przekazujemy w Państwa ręce, dotyczy wspierania szkoły przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną w działaniach skoncentrowanych na uczniu zdolnym. W większości miast w Polsce funkcjonuje poradnia, której zadaniem jest udzielanie dzieciom i młodzieży
pomocy psychologiczno-pedagogicznej, doradztwo w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom wsparcia związanego z wychowywaniem i kształceniem dzieci oraz młodzieży. Wspomaganie szkoły w pracy z uczniem zdolnym jest elementem szeroko pojętej współpracy, której zarówno szkoła, jak i poradnie psychologiczno-pedagogiczne ciągle się uczą.
Nazwa projektu: Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym
Strona www projektu: http://www.ore.edu.pl/
Opis projektu: Celem strategicznym projektu było opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym. Służyło temu m.in. wprowadzenie zmian legislacyjnych, jak również pogłębiona analiza obecnie istniejącego systemu, w tym dotycząca organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. W ramach projektu organizowano wsparcie dla osób zaangażowanych w proces rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży, których zadaniem jest właściwe identyfikowanie uzdolnień i tworzenie odpowiednich warunków do ich kształtowania. Prowadzone były ponadto liczne działania, mające na celu uwrażliwienie szerokiego grona osób na specjalne potrzeby edukacyjne dzieci szczególnie uzdolnionych.
Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.03-00-001/10