Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Gimnazjum
/Etyka
Kompetencje kluczowe uczniów gimnazjum
aut. Marcin Sleczka
,
2012
Zachodzące w Unii Europejskiej zmiany społeczne i gospodarcze niosą ze sobą nowe możliwości i nowe wyzwania. Europejczycy muszą na bieżąco uzupełniać swoje umiejętności, zarówno zawodowe, jak i ogólne, pozwalające przystosować się do zachodzących zmian. Systematycznie wzrasta znaczenie koncepcji „uczenia się przez całe życie”. Unia Europejska nadała tej koncepcji priorytetowe znaczenie, a Komisja Europejska zobowiązała się wspierać współpracę w tej dziedzinie. We wstępie do komunikatu Rozwijanie kompetencji na miarę XXI wieku: plan europejskiej współpracy w zakresie szkół uzasadniono to następująco: „Młodzi ludzie potrzebują szerszego niż kiedykolwiek wcześniej zasobu kompetencji, by w zglobalizowanej gospodarce i coraz bardziej zróżnicowanym społeczeństwie w pełni rozwinąć swoje możliwości”.
Niniejsze opracowanie obrazuje działania podjęte w projekcie w celu rozwijania u uczniów gimnazjów kompetencji kluczowych.
Nazwa projektu: "Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT"
Strona www projektu:
Opis projektu:
Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.04-00-118/09-00