Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III,
Szkoła Podstawowa klasy IV-VI,
Gimnazjum,
Szkoły Ponadgimnazjalne
3
/Nauczanie zintegrowane I-III
Nauczanie zintegrowane I-III,
Edukacja muzyczna,
Edukacja plastyczna,
Plastyka,
Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający),
Historia muzyki,
Historia sztuki,
Doskonalenie nauczycieli
7
Poradnik: Praca z uczniem zdolnym na zajęciach z przedmiotów artystycznych
aut. EFS
,
2014
Poradnik jest połączeniem dwóch elementów: podstawy teoretycznej, dotyczącej ucznia zdolnego oraz praktyki i pracy z takim uczniem. Istnieje wielość przedmiotów i zajęć pozalekcyjnych, na których można wykorzystać uzdolnienia artystyczne uczniów. Są to przede wszystkim plastyka, muzyka, zajęcia artystyczne, historia muzyki, historia sztuki, ale także język polski, wiedza o kulturze oraz historia. Drugi problem dotyczy wykorzystania różnych uzdolnień uczniowskich (oprócz oczywistych artystycznych) w przedmiotach artystycznych. W poradniku mamy wybór przykładów dobrych praktyk, wykorzystujących szeroki wachlarz uzdolnień uczniów, do częstego zastosowania na dowolnych zajęciach lekcyjnych.
Nazwa projektu: Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym
Strona www projektu: http://www.ore.edu.pl/
Opis projektu: Celem strategicznym projektu było opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym. Służyło temu m.in. wprowadzenie zmian legislacyjnych, jak również pogłębiona analiza obecnie istniejącego systemu, w tym dotycząca organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. W ramach projektu organizowano wsparcie dla osób zaangażowanych w proces rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży, których zadaniem jest właściwe identyfikowanie uzdolnień i tworzenie odpowiednich warunków do ich kształtowania. Prowadzone były ponadto liczne działania, mające na celu uwrażliwienie szerokiego grona osób na specjalne potrzeby edukacyjne dzieci szczególnie uzdolnionych.
Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.03-00-001/10