Doskonalenie nauczycieli oraz metod nauczania
/Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III
Edukacja wczesnoszkolna klasy I-III,
Szkoła Podstawowa klasy IV-VI
1
/Doskonalenie nauczycieli
Poradnik: Czas wolny... od nudy. Zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych.
aut. EFS
,
2014
Dziecko zdolne potrzebuje tych samych bodźców do rozwoju, co dzieci jego rówieśnicy, a oprócz nich, dodatkowych, które są ściśle związane z jego zainteresowaniami, przejawami określonych talentów. Najczęstszym problemem w edukacji uczniów zdolnych jest niewłaściwe ulokowanie uwagi: albo skoncentrowanie tylko na jednej dziedzinie, albo też na zbyt wielu jednocześnie. Tymczasem w kompetentnym wsparciu nie chodzi o to, aby poszukiwać dziedzin, w których dzieci potencjalnie są w stanie osiągnąć mistrzostwo, ale o zapewnienie różnorodnych bodźców, dzięki którym możliwe będzie równoczesne kształtowanie ich inteligencji, osobowości i sprawności fizycznej.
Nazwa projektu: Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym
Strona www projektu: http://www.ore.edu.pl/
Opis projektu: Celem strategicznym projektu było opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym. Służyło temu m.in. wprowadzenie zmian legislacyjnych, jak również pogłębiona analiza obecnie istniejącego systemu, w tym dotycząca organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. W ramach projektu organizowano wsparcie dla osób zaangażowanych w proces rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży, których zadaniem jest właściwe identyfikowanie uzdolnień i tworzenie odpowiednich warunków do ich kształtowania. Prowadzone były ponadto liczne działania, mające na celu uwrażliwienie szerokiego grona osób na specjalne potrzeby edukacyjne dzieci szczególnie uzdolnionych.
Numer umowy o dofinansowanie: POKL.03.03.03-00-001/10